7 důvodů proč jíst chia semínka

Chia semínka se podobají se máku a jsou mimořádně výživná. Chuť chia semen je velmi jemná a při vhodné kombinaci s další stravou získáte úžasnou přidanou hodnotu.

Využití chia semen je při přípravě pokrmů široká. Jedno mají chia semínka společné – představují vysokou výživnou hodnotu.

Připravili jsme sedm dobrých důvodů, proč zařadit chia semínka do jídelníčku. Třeba jim propadnete úplně stejně jako my v Superkaších.

Chia semínka obsahují plno antioxidantů

Antioxidanty slouží v boji proti rakovině a kardiovaskulárním onemocněním. Chia semínka jsou přirozenou cestou prevence proti onkologickým onemocněním.

Snížení rizika srdečních onemocnění

Jako prevenci před srdečními onemocněními můžete jíst lososa anebo chia semínka. Ta obsahují 8krát více omega-3 mastných kyselin než zmíněný losos.

Zmírnění úzkosti a depresí

Pravidelný příjem chia semínek má příznivý účinek na úzkost, deprese a dalších psychické problémy, které dokáží zmírnit. Obsahují totiž magnesium, jehož nedostatek v těle, má kromě již zmíněných komplikací, i negativní vliv na správnou činnost mozku, svalů a kostí. Chia semínka obsahují až 15krát více magnesia než běžně doporučovaná brokolice.

Železo a vápník? Využijte chia semínka

Chia semínka představují bohatý zdroj železa a vápníku. Především pro ženy je příjem železa důležitý, neboť častěji trpí jeho nedostatkem než muži. Oproti špenátu je v chia semínkách až třikrát více železa. Vyčerpání a otupělost má na svědomí i nedostatek železa ve vašem těle. Chia semínka obsahují 6krát více vápníku než mléko. Vápník je vhodný pro silné kosti a zuby.

Chia semínka zasytí

Chia semínka mají kouzelnou vlastnost – dokáží dobře nasytit. Stačí je smíchat s vodou, ve které vytvoří podobnou konzistenci gelu. Po vypití vás nápoj zasytí na velmi dlouhou dobu.

Vyrovnání hladiny pH v těle

Draslík přispívá k vyrovnání hladiny pH v těle. Kromě „profláklého“ banánu můžete použít i chia semínka, která obsahují dvakrát více draslíku, než je obsaženo v ovoci se žlutou slupkou.

Chia semínka dodají energii

Čeká vás náročný den spojený s vysokou fyzickou zátěží? Anebo máte v plánu uběhnout maratón? Dejte si před libovolným cvičením nebo fyzickou prací chia semínka a zvýšíte si vytrvalost a sílu.